Algemene voorwaarden

Deze Algemene Voorwaarden vertellen u informatie over ons en de wettelijke voorwaarden waarop wij onze (ballon)producten aan u verhuren alsook in enkele gevallen verkopen.

Deze voorwaarden zijn van toepassing op ieder contract tussen WONDR voor de verkoop/verhuur van onze (ballon)producten aan de huurder/koper. Houd er rekening mee dat u door het bestellen/huren van onze (ballon)producten, ermee instemt gebonden te zijn aan deze Algemene Voorwaarden en de andere documenten waarnaar uitdrukkelijk in het product wordt verwezen. Deze Algemene Voorwaarden kunnen van tijd tot tijd worden gewijzigd. Iedere keer dat u producten wilt bestellen/huren, raadpleegt u deze Voorwaarden om ervoor te zorgen dat u de voorwaarden begrijpt die op dat moment van toepassing zijn.

DEFINITIES ALGEMENE VOORWAARDEN

Verhuurder: In deze voorwaarden wordt onder verhuurder verstaan WONDR

onderdeel van Wonderwalls Decorations. Gevestigd te Groenespechtstraat 8, 9041Oostakker/Gent

Huurder/Koper: Diegene die een huur/verkoopovereenkomst aangaat met WONDR. Goederen of (ballon)producten: de items zoals deze schriftelijk door middel van een offerte met de huurder is afgesproken.

Goederen: de gehuurde items zoals deze schriftelijk door middel van een offertemet de huurder is afgesproken.

Overeenkomst: De overeenkomst tot dienstverlening om de goederen te ontwerpen, plaatsen alsook op te halen.

1. ALGEMEEN

1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en offertes van WONDR evenals op overeenkomsten gesloten met huurder(s), voor zover van deze voorwaarden niet schriftelijk is afgeweken.

1.2 Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing.

1.3 Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen tussen de verhuurder en huurder.

2. TOTSTANDKOMING EN INHOUD OVEREENKOMST

2.1 Alle offertes van verhuurder zijn wederzijds geheel vrijblijvend, tenzij onherroepelijkheid van het aanbod op enigerlei wijze blijkt. Herroeping van het aanbod c.q. offerte kan door verhuurder plaatsvinden onverwijld na de aanvaarding door de wederpartij, verder te noemen opdrachtgever of huurder. Verhuurder is niet gebonden door bestellingen hoe dan ook gedaan, die niet door ons schriftelijk zijn bevestigd.

2.2 Offertes hebben, tenzij uit de offerte anders blijkt of anders is overeengekomen, een geldigheidsduur van twee weken, te rekenen vanaf de op de offerte vermelde datum.

2.3 Een samengestelde prijsopgave verplicht WONDR niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.

2.4 Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.

2.5 Bestellingen gaan via e-mail of telefonisch. aan druk-, zetfouten, verschrijvingen en aan verminkte offertes kunnen geen rechten worden ontleend.

2.6. Wijzigingen in bestelling(en) moeten door koper tijdig en schriftelijk via email aan de verhuurder ter kennis worden gebracht.

2.7 Alle verhuurde goederen zullen te allen tijde in ons bezit blijven. Tenzij anders afgesproken met de verhuurder.

3. ONZE PRODUCTEN WALLS, BACKDROPS, BALLONNEN
EN ANDERE DECORATIE MATERIALEN

3.1 De afbeeldingen weer te vinden op onze website zijn uitsluitend voor illustratieve doeleinden. De kleuren zijn zo nauwkeurig mogelijk weergegeven, maar we kunnen niet garanderen dat de weergave van de kleuren van uw computer de kleur van de producten nauwkeurig weergeeft. Uw bestelde ballonproducten kunnen enigszins afwijken van deze afbeeldingen.

3.2 Ballonnen; Alle maten, gewichten, capaciteiten, afmetingen en metingen die op onze site zijn aangegeven een tolerantie van 5%.

3.3 Alle (ballon)producten die op onze site worden getoond, zijn afhankelijk van beschikbaarheid. We zullen u zo snel mogelijk per e-mail informeren als het product dat u hebt besteld niet beschikbaar is.

3.4 Het gebruik van de gehuurde/aangekochte (ballon)goederen is geheel de verantwoordelijkheid van de huurder/koper. Elke beweging van de (ballon)goederen nadat we ze hebben geïnstalleerd al dan niet aan een wall of backdrop (indien van toepassing) is geheel de verantwoordelijkheid van de klant. De verwijdering van de (ballon)goederen na gebruik is afhankelijk van de context waarin de huurder de (ballon)decoratie heeft besteld. Wanneer de ballondecoratie als extra wordt toegevoegd aan een wall/backdrop wordt deze afgebroken/opgehaald door de verhuurder/verkoper en worden de uitgelaten ballonnen meegenomen en verwerkt. Dit zijnde tenzij anders afgesproken tussen verhuurder en huurder.

4. HELIUMBALLONNEN – Veiligheid

4.1 Hoewel helium ballongas niet ontvlambaar en niet giftig is, kan het inademen van helium leiden tot ernstig letsel of de dood, omdat helium zuurstof verdringt die nodig is voor een normale ademhaling. Daarom is het ten strengste af te raden dat uzelf of iemand anders heliumgas uit een van onze ballonproducten inademt. In gevallen dat de huurder/koper of andere derden verbonden aan de huurder dit toch doet, is WONDR hiervoor onder geen enkele omstandigheden aansprakelijk.

4.2 Door akkoord te gaan met onze Algemene Voorwaarden bij het bevestigen van de offerte, bevestigt de huurder kennis te hebben genomen van deze waarschuwing, deze hebt begrepen en stemt de huurder ermee in de ballonproducten veilig te gebruiken en al dan niet te verwijderen wanneer afgesproken met de verhuurder/verkoper.

5. GEBRUIK V. BALLONNEN– Weersomstandigheden

5.1 Wanneer de huurder/koper ballonproducten besteld voor buitengebruik, moet hierbij rekening gehouden worden met de ongunstige weersomstandigheden die effect kunnen hebben op de ballonproducten. WONDR adviseert om in deze situatie een alternatief plan te overwegen in geval van slechte weersomstandigheden en zal de huurder/koper hier ook in adviseren om samen tot een gepaste oplossing te komen.

5.2 Als na levering van de ballonproducten het weer van invloed heeft op de producten, is de verhuurder/verkoper niet verantwoordelijk.

6. HUURPRIJZEN

Alle huurprijzen worden berekend per stuk gehuurd goed, tenzij anders aangegeven op de website en anders afgesproken met de huurder, en gelden voor de periode die tevoren tussen beide partijen is afgesproken.

7. PRODUCT PRIJS

7.1 De prijzen voor onze ballonproducten kunnen van tijd tot tijd veranderen. Wijzigingen hebben geen invloed op een bestelling die we hebben bevestigd met een orderbevestiging.

7.2 Wanneer u de ballonproducten voor een evenement hebt besteld mist het installeren van de producten zal er een installatie kost aangerekend worden voor deze service. Deze installatie kost zal afhankelijk van de bestelling met of zonder wall/backdrop al dan niet zijn opgenomen in de prijs terug te vinden op de offerte.

7.3 Walls, backdrops, frames en andere decoratiematerialen die in een installatie kunnen zitten blijven ten alle tijden eigendom van WONDR, mits anders overeengekomen.

8. TRANSPORT

8.1 Voor het transporteren van de goederen met een personenwagen wordt een tarief verrekend boven op de veehuurprijs van €0,50/km. Bij nood aan een groter voertuig/bestelwagen wordt de prijs afgesproken met de huurder. De totale kost wordt bepaald per aanvraag (overeenkomst). Gezien de goederen bezorgd én afgehaald worden, wordt deze kost verdubbeld.

8.2 Transport geschiedt tegen de door verhuurder vastgestelde tarieven en kan jaarlijks veranderen door de indexering.

8.3 De opdrachtgever is verplicht maatregelen te nemen om een voorspoedig laden en lossen van de goederen ter plaatste door de verhuurder mogelijk te maken. Info hieromtrent wordt op voorhand doorgegeven en een verantwoordelijke wordt ter plaatse aangesteld door de huurder wiens gegevens ter beschikking worden gegeven van de verhuurder. Bij gebreke hiervan is opdrachtgever gerechtigd deze zaken voor rekening en risico van opdrachtgever te laden en lossen en zo nodig op te (doen) slaan, waarmede aan de plicht van levering door verhuurder is voldaan.

8.4 Alle door de verhuurder bezorgde goederen worden in principe op de begane grond afgeleverd en daar weer opgehaald, tenzij partijen, om welke reden dan ook, andere afspraken hebben gemaakt. De laad/los plaats dient makkelijk bereikbaar te zijn voor onze wagens.

8.5 Eventuele parkeerkosten of andere kosten die door de verhuurder dienen gemaakt te worden om de levering van de goederen te volbrengen zullen op de eindfactuur doorgerekend worden aan de huurder.

8.6 Op de overeengekomen dag worden de goederen ter plaatse opgesteld door de verhuurder en terug opgehaald op het desbetreffend afgesproken tijdstip. Tijdens het tijdstip van de plaatsing dient er steeds een verantwoordelijke op locatie aanwezig te zijn.

8.7 Transporteren en opruimen van de goederen ’s nachts kan alleen in overleg en tegen een extra nachttarief.

9 .VERPLICHTINGEN HUURDER

9.1 Eventuele gebreken aan de goederen dienen op het moment van de plaatsing schriftelijk opgesteld en ondertekend te worden door een verantwoordelijke van WONDR. Onder elke omstandigheid dienen schadegevallen gemeld te worden aan de verhuurder vóór de start van het event. Elk later of niet-schriftelijk bezwaar wordt niet in overweging genomen. Indien een artikel tijdens het transport door de verhuurder stuk geraakt, is de verhuurder niet verplicht om dat artikel te vervangen en zal er een creditnota opgemaakt worden van ten hoogste de gefactureerde huurprijs van het artikel.

9.2 Onderverhuur en beschikbaarstelling aan derden wordt niet getolereerd. Bij kennis hiervan door de verhuurder kunnen de goederen bij onmiddellijke ingang in beslag worden genomen.

9.3 De huurder wordt geacht direct na ontvangst van het door hem gehuurde goed op gebreken in het normale functioneren te controleren.

9.4 De huurder dient ervoor te zorgen dat de goederen op een stabiele ondergrond geplaatst kunnen worden. Bij onvoorziene weersomstandigheden zoals (kans op) regen of felle wind worden de goederen enkel en onmiddellijk in een binnenruimte opgesteld.

9.5 De plaats waar de goederen opgesteld dienen te worden wordt duidelijk en tijdig op voorhand door gecommuniceerd te worden door de huurder en eventueel extra toegelicht te worden doormiddel van een foto.

9.6 Eenmaal de goederen zijn geplaatst dienen deze onder geen enkele omstandigheden verplaatst te worden door de huurder of door derden.

10. BETALING, TARIEVEN EN OVEREENKOMST

10.1 Bij het afsluiten van de overeenkomst of het aanvaarden van een offerte vindt er door de opdrachtgever een voorschotbetaling plaats van 50 % van het overeengekomen totaalbedrag. Dit bedrag dient te worden betaald binnen de daarvoor gestelde termijn van 14 dagen na ondertekenen van de huurovereenkomst. Pas nadat Wonderwalls Decorations het voorschot ontvangen heeft, evenals een schriftelijk ondertekende bevestiging van de offerte per mail heeft gekregen van de klant, is de optie definitief aanvaard door de opdrachtnemer, bij deze, door Wonderwalls Decorations. De overige 50% dient binnen een betalingstermijn van 14 dagen betaald te worden nadat de opdracht heeft plaatsgevonden. Voor de organisatie van evenementen en storytelling kan WONDR een ander tariefplan hanteren. WONDR kan, afwijkend hierop, een andere wijze van betaling met klant overeenkomen.

10.2 Alle vermelde tarieven in elke communicatie en platform zijn uitgedrukt in euro, per stuk en exclusief 21% btw, gezien WONDR ookwel Wonderwalls Decorations genaamd een kleine onderneming is en momenteel niet btw plichtig is gesteld, exclusief transport, exclusief gepersonaliseerde materialen. Opbouw en afbouw zijn inclusief tenzij anders vermeld. Eventuele bijhorende afbeeldingen zijn louter illustratief bedoeld en kunnen artikelen bevatten die niet inbegrepen zijn in de huurprijs. Dit om de mogelijkheden van ons artikel uit te beelden met dien verstande dat afwijkingen niet tot de aansprakelijkheid van de verhuurder kan leiden.

10.3 Alle betalingen door de huurder zullen binnen de overeengekomen betalingstermijnen van 14 dagen zonder aftrek of schuldvergelijking geschieden ten kantore van de verhuurder of op een door deze aan te wijzen bank- of zichtrekening.

10.4 De huurder die niet tijdig betaald, is van rechtswege in verzuim, zonder dat een nadere ingebrekestelling is vereist. WONDR is gerechtigd aanvullende schadevergoeding te vorderen voor alle ter zake van de overeenkomst reeds gemaakte kosten en heeft de bevoegdheid de wettelijke rente in rekening te brengen, te rekenen vanaf de dag van intreding van het verzuim tot aan de dag van betaling.

10.5 De betaling van het voorschot én de definitieve factuur voor Wonderwalls Decorations dient te gebeuren per overschrijving op rekening van Stevens Merel/Wonderwalls Decorations, Groenespechtstraat 8, 9041 Oostakker met rekeningnummer BE12 7360 7621 5792. Vermeldingen voor stortingen: Voor een betaling van een voorschot: ‘VOORSCHOT’ + datum event + naam klant. Voor een betaling van een factuur: ‘FACTUUR’ + factuurnummer + naam klant.

11. EIGENDOM

11.1Verhuurder behoudt ten allen tijde het eigendomsrecht van de goederen. De gehuurde materialen kunnen geen voorwerp uitmaken van enig beslag door de huurder of derden. Tenzij persoonlijke/gepersonaliseerde goederen worden aangekocht als toevoeging van de verhuurde goederen. m.b.t gepersonaliseerde neon signs, gepersonaliseerde glitterwalls etc. De verhuurder kan en mag te allen tijde zijn Algemene Huurvoorwaarden aanpassen. Aan druk-, zetfouten en verschrijvingen kunnen geen rechten worden ontleend.

12.WIJZIGEN VAN DE OVEREENKOMST

12.1 Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in overleg de overeenkomst aanpassen.

12.2 Indien de wijziging van en/of de aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties zal hebben, zal WONDR de huurder hierover tevoren inlichten.

12.3 WONDR behoudt zich het recht voor om wettelijke opgelegde prijsstijgingen en onverwachte redelijkerwijs noodzakelijke hogere kosten, die plaatsvinden tussen opdrachtbevestiging en de uitvoering ervan, aan de huurder door te berekenen. WONDR is verplicht deze prijswijzigingen zo spoedig mogelijk aan de huurder medete delen en toe te lichten.

13. AANPASSING, BEËINDIGING
OF ANNULERING VAN DE OVEREENKOMST

13.1 WONDR heeft het recht een overeenkomst te beëindigen/ te weigeren, indien de inhoud naar haar oordeel de belangen en/of goede naam van haar onderneming kan schaden.

13.2 Bij annulatie vanaf het moment dat de huurder de offerte bevestigd heeft en tot 7 dagen voorafgaand aan de voorziene datum van aanvang van de huur, zal de huurder gehouden zijn tot betaling gelijk aan 60% van het offertebedrag, m.u.v. de transportkosten. In geval van annulering minder dan 7 werkdagen voorafgaand aan de voorziene datum van aanvang van de huur, zal de huurder gehouden zijn tot betaling van het volledige offertebedrag, m.u.v. de transportkosten. Voorschotten worden in geen enkel geval of uitzondering terugbetaald, zelfs in geval van overmacht; overlijden, plotse ziekte, vulkaanuitbarsting, aardbeving, overstroming, tsunami, meteoorinslag, pandemie, ... deze lijst is niet limitatief.

13.3 Decoraties die op speciaal verzoek zijn besteld en voor speciaal voor de bestelling zijn gemaakt, worden bij iedere annulering volledig in rekening gebracht bij de opdrachtgever.

13.4 Als u uw bestelling wilt uitstellen, dient u ons hiervan schriftelijk op de hoogte te stellen met vermelding van de details van de gewenste toekomstige leveringsdatum. Op voorwaarde dat binnen 130 dagen na de oorspronkelijke leveringsdatum een herziene leveringsdatum wordt overeengekomen, vormt elke betaling die van u is ontvangen een tegoed ten opzichte van de bestelling. Als een herziene leveringsdatum niet is overeengekomen, behouden we ons het recht voor om de bestelling te annuleren door u schriftelijk op de hoogte te stellen en annuleringskosten toe te passen (de datum van annulering is de datum waarop we uw kennisgeving van uitstel hebben ontvangen). Houd er rekening mee dat we mogelijk niet kunnen instemmen met een gevraagde uitsteldatum, bijvoorbeeldwegens gebrek aan beschikbaarheid.

14. SCHADE EN VERMISSINGEN

14.1 Alle schades, vermissingen en kwaliteitsverminderingen van de walls/backdrops en alle bijkomende decoraties, ongeacht de oorzaak, zijn voor rekening van de opdrachtgever. In deze gevallen blijft uiteraard de huurprijs verschuldigd. De opgelopen schade wordt per instant gemeld aan de verhuurder die bij ophaling de schade zal opmeten en de schadekost/reparatiekost zal doorrekenen bij de eindfactuur. De huurder is verplicht de gehuurde goederen in overeenstemming met zijn bestemming te gebruiken en het als een goede huisvader te verzorgen.

14.2 De huurder erkent in kennis te zijn gesteld van de veiligheidsvoorschriften voor de opstelling, de afbouw en het gebruik van de gehuurde goederen. De verhuurder kan in geen geval aansprakelijk zijn voor ongevallen veroorzaakt aan de huurder of aan derden zowel aan personen, dieren of goederen noch voor schade veroorzaakt tijdens de huurperiode, zelfs niet in geval van verborgen verbreken aan de goederen.

14.3 Schade aan het gehuurde komt geheel voor rekening van de klant. De hoogte van de schade wordt vastgesteld door WONDR eens de producten terug zijn toegekomen in het magazijn. Gelet op de aard van de dienstverlening van WONDR zal schade aan het gehuurde goed in eerste instantie gerepareerd worden waar mogelijk. Indien de reparatiekosten de waarde van het gehuurde goed overstijgt zal het goed vervangen worden. De nieuwwaarde als de reparatiekost zal in beide gevallen aan de klant doorbelast worden.

15. AANSPRAKELIJKHEID

15.1 Vanaf het moment van ontvangst is de huurder geheel aansprakelijk voor de geleverde goederen. Bij beschadiging of verkeerd gebruik is de huurder aansprakelijk voor de toegebrachte schaden. Reparatie of eventuele vervanging komt geheel voor de rekening van de huurder. Materialen dienen in originele staat terug opgehaald te worden door de verhuurder. De huurder kan de verhuurder niet aansprakelijk stellen voor schades ontstaan door of ten gevolge van gehuurde goederen. De door verhuurder ter beschikking gestelde huurmaterialen zijn tijdens het bezit van de huurder niet verzekerd. Hiervoor dient de huurder zelf zorg te dragen.

15.2 De huurder erkent in kennis te zijn gesteld van de veiligheidsvoorschriften voor de opstelling, de afbouw en het gebruik van de gehuurde goederen. De verhuurder kan in geen geval aansprakelijk zijn voor ongevallen veroorzaakt aan de huurder of aan derden zowel aan personen, dieren of goederen noch voor schade veroorzaakt tijdens de huurperiode, zelfs niet in geval van verborgen gebreken aan de goederen.

15.3 De huurder is aansprakelijk voor verlies, diefstal, beschadiging van de gehuurde materialen gedurende de gehele huurperiode en zal het gehuurde, onderdelen en/of toebehoren daarvan tegen vervangingswaarden dienen te vergoeden. Ook eventuele reparatiekosten worden aan de huurder in rekening gebracht. Het bijkomende bedrag voor de tekortkomingen/gebreken zal aangerekend worden op de eindfactuur ten laste van de huurder.

15.4 De verhuurder kan onder geen enkele omstandigheden aansprakelijk gesteld worden voor enige directe en/of indirecte schade van de huurder, waaronder mede begrepen gevolgschade, immateriële schade, bedrijfs- of milieuschade.

15.5 WONDR is niet aansprakelijk voor gebeurtenissen buiten onze controle; Een "gebeurtenis buiten onze controle": elke handeling of gebeurtenis buiten onze redelijke controle, met inbegrip van stakingen zonder beperking, uitsluitingen of andere industriële acties van derden, burgerlijke commotie, oproer, invasie, terroristische aanslag of dreiging van terroristische aanslag, oorlog (al dan niet verklaard) of bedreiging of voorbereiding op oorlog, brand, explosie, storm, overstroming, aardbeving, verzakking, pandemie, epidemie of andere natuurramp, of falen van openbare of particuliere telecommunicatienetwerken of onmogelijkheid van het gebruik van spoorwegen , scheepvaart, vliegtuigen, motorvervoer of andere vormen van openbaar of particulier vervoer.

15.5.1 Onze verplichtingen uit hoofde van een contract worden opgeschort en de tijd voor de uitvoering van onze verplichtingen wordt verlengd voor de duur van het Gebeurtenis Buiten Onze Controle. Wanneer het gebeurtenis buiten onze controle van invloed is op onze levering van onze producten, regelen wij een nieuwe leveringsdatum met u nadat het Gebeurtenis Buiten Onze Controle voorbij is.

16 . HUURPERIODE FRAMES EN ANDERE DECORATIE

16.1 Alle huurprijzen gelden voor 1 aaneengesloten huurperiode. Deze huurperiode wordt vooraf overeengekomen en goedgekeurd door de verhuurder. De goederen kunnen in overleg met de verhuurder maximum 1 dag van tevoren worden opgesteld, en 1 dag na gebruik worden opgehaald door de verhuurder. Hiermee wordt door de huurder en de locatie rekenen gehouden zodat de verhuurder niet voor een gesloten deur zal staan op de dag van plaatsing en ophaling. Prijzen voor langere termijnen op aanvraag beschikbaar.

16.2. De huurder draagt het contractuele en wettelijke risico van zgn. productenen diensten-aansprakelijkheid vanaf het moment dat de goederen ter beschikking worden gesteld tot het tijdstip dat de goederen weer in het bezit van de verhuurder gekomen zijn.

17. PUBLICITEIT

17.1 De verhuurder heeft het recht om gebruik te maken van de referenties van de huurder zoals foto’s, video’s en teksten van de evenementen voor eigen marketingdoeleinden zowel beschrijvend als visueel. De verhuurder zal hierbij de vermelding maken van de fotograaf , locatie en/of professioneel planningbureau.

18. BEVOEGDE RECHTBANK EN TOEPASSELIJK RECHT

18.1 Voor elke gerechtelijke procedure zijn onderstaande bevoegd: - de Ondernemingsrechtbank bevoegd (afdeling Dendermonde) - Of Rechtbank Eerste Aanleg Oost-Vlaanderen (afdeling Dendermonde) - Of het Vredegerecht Oost - Vlaanderen afdeling Aalst Eerste kanto